Det finns mycket att upptäcka och göra för barn på konferensen! Utöver olika interaktiva stationer i vårt utställningsområde har vi även ett barnprogram som går parallellt till alla möten!
Barn i alla åldrar är välkomna på 10-årsjubileet!
Småbarn (0-4 år) kan tillsammans med sina föräldrar gå till lekhörnan som befinner sig på våning 1. Ta med barnets favoritleksak! Föräldrarna kan följa mötena via en skärm nära lekhörnan.
Barn mellan 5-14 år kan vara med på King’s Kids barnprogram.
Vi som kommer leda barnmötena under konferensen heter Hanna Axelsson och Mikael Wahl. Vi jobbar med något som heter King's Kids. King's Kids har funnits i Sverige i 27 år och nu för tiden jobbar vi mycket med att utrusta familjer tillsammans för det Gud har för dem, men vi har också mycket annat spännande på gång; Ledarträning i vildmarken (Niko), Alla Åldrars-Gudstjänster, PCYM - Principles in Child and Youth Ministries (en halvårs-skola om kristet arbete bland barn och unga vi kör till våren), Filmprojekt (Barfota Rop) och satsningar för barn och familjer i utsatta områden. Vi båda två satsar i ett utsatt område i Borås och gör gårdsfester och mycket annat där.
Till Open Doors 10-årsjubileum har vi med oss ett litet team som är sammansatt för denna dag speciellt.
Barnmöte 1
10:30 Barnmöte om Hanna i 1 Samuelsboken med rörelsesånger, bibeldrama, smågrupper, tävlingar
11.30 Fruktstund och stationer utifrån vad man själv önskar göra. Pyssel, spel etc.
12.20 Återsamling
12.30 Slut
Barnmöte 2
15:00 Barnmöte om Rut med rörelsesånger, bibeldrama, smågrupper, tävlingar
16.00 Fruktstund och stationer utifrån vad man själv önskar göra. Pyssel, spel etc.
16.50 Återsamling
17.00 Slut
Barnmöte 3
18:30 Barnmöte om Ester med rörelsesånger, bibeldrama, smågrupper, tävlingar
19.15 Fruktstund och stationer utifrån vad man själv önskar göra. Pyssel, spel etc.
19.50 Återsamling
20.00 Slut
Innan första mötet börjar (kl 9.30-10.30) kan du som förälder registrera ditt barn i barnrummet. Medarbetarna från King’s Kids tar emot ditt namn, telefonnummer och ditt barns namn.
Direkt efter varje möte ska du hämta ditt barn i barnrummet.
Du som förälder har ansvar för ditt barn under hela konferensen.